1.یک کفش مناسب که استاندارهای لازم در آن رعایت شده باشد در هنگام پیاده روی و پوشیده شدن طولانی پا را تحت فشار قرار نمیدهد

2.کفشی که انتخاب میکنید نباید کناره های پایتان را تحت فشار قرار دهد و یا اینکه انگشتان پای شما را دچار تغییر حالت کند

3.کفشی را انتخاب کنید که تنها زیبایی آن مد نظر شما نباشد بلکه از لحاظ محافظت از پای شما و دوام آن در برابر سرما و گرما و ناهمواریهای زمین مناسب باشد

4.شرایط جسمی خود را در هنگام خرید کفش مد نظر قرار دهید به طور مثال بیماری دیابت ممکن است انتخاب کفش را محدود کند به هر حال هوشیار باشید تا انتخاب درستی داشته باشید

5.کفشی که در دوران بارداری انتخاب میکنید باید کفشی باشد که کمترین فشار را بر پا و ناحیه پشت شما وارد کند به طور مثال کفش های راحتی برای این دوران بسیار مناسب هستند در ضمن به تغییر سایز پایتان در این دوران توجه داشته باشید

6.اگر دچار کمر درد هستید حواستان باشد که از کفش های غیر استاندارد استفاده نکنید کفش طبی مناسب کمر درد شماست و یا اگر دچار وزن اضافه هستید به شما توصیه میشود از کفش پاشنه بلند استفاده نکنید زیرا تعادل شما را به هم میزند در عوض کفش راحتی و تخت بسیار برای شما مناسب است

7.زمان مناسب برای خرید کفش در پایان روز است زیرا در طول روز پای شما دما و فشار زیادی را متحمل شده و شما میتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید

8.زمانی که به خرید کفش میروید حتما جوراب مناسبی نه نازک و نه ضخیم باشد بپوشید که شما را دچار اشتباه نکند

9.اگر اهل پیاده روی هستید کفش های ساقدار بسیار مناسب هستند و در زمان پیاده روی طولانی به پای شما آسیب نمیزنند

10.اگر با راه رفتن با کفش پاشنه دار مشکل دارید میتوانید آنها را روی فرش بپوشید و قدم بزنید این به انتخاب شما کمک میکند